De eerste week - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Jan Willem Richt

Blijf op de hoogte en volg greatjan

21 Januari 2015 | Australië, Saint Kilda

11 januari begon het dan het grote avontuur waarop ik zolang had gewacht!
Al die tijd heb ik geroepen het doet me niks maar als je dan eenmaal op schiphol staat en afscheid moet nemen van je geweldige familie en vrienden die speciaal voor jou mee naar Amsterdam gaan en zo vroeg opstaan op de zondag (9 uur bij ons thuis verzamelen) deed het me toch iets en dacht ik waar ben ik aan begonnen.

Na een reis van bijna 30 uur waren we in het hostel in Melbourne( X Base) waar ik meteen al de eerste fout maakte om snachts om 1uur de lamp aan te doen waardoor der 7 gezichten naar me keken van wat doe jij... gelijk maar weer uit gedaan me tas neer gegooid en gaan slapen want kon wel zeggen dat ik echt kapot was!

De eerste paar dagen waren erg wennen en ondertussen ook nog dingen regelen voor werk hier te vinden en krijgen. Na de 2e dag trok ik met een leuk groepje duitsers op die gelukkig ook van het ondernemen waren! Helaas moest ik wel van hostel veranderen en kwam ik echt in een hostel terecht (Coffee palace) waar de meeste van degene die dit lezen nog geen nacht zouden willen zitten... maar ik heb der 4 nachten doorgebracht op het bovenste bed van een stapelbed want zo erg op en neer ging dat het leek alsof je op een boot lag. Maar gelukkig hield ik wel contact met dat groepje uit het andere hostel zodat we nog lekker een dagje op het strand gehangen, uit geweest voor ricardo zijn verjaardag, pinguins gezien op de pier van St. Kilda en hebben we nog andere leuke dingen gedaan.

De 17e had ik iets gewedigs op het programma staan! THE GREAT OCEAN ROAD!
Om 7 uur opgehaald in een busje voor 21 personen, gelukkig een goed plekje voorin weten te bemachtigen. De weg is 243 km lang en is aangelegd nadat er veel jonge jongens na de eerste wereld oorlog terug kwamen om met Engeland mee te vechten in Europa omdat er hier weinig werk was heeft de regering dit aan laten leggen. Ze wilde er 18 maanden over doen maar werd een paar jaar!! Alles gedaan met hand gereedschap en dynamiet. Na een paar uur gereden te hebben en na elke bocht weer het WAUW idee te hebben gehad loopt de weg na het plaatsje .... Het binnenland in. Ook echt heel mooi om te zien vooral nadat de chauffeur ineens stopte en zei ik heb een koala beer gezien! En inderdaad me eerste wilde koala in australie is een feit! Echt heel mooi om te zien na ingestapt te zijn en 1 km verder te zijn stond er een hele groep mensen langs de weg waardoor wij ook stopte om te kijken en daar zat een koala beertje met een baby! Bijna Al de bomen die je hier in dit gebied ziet zijn helemaal kaal en sommige ook echt dood door het eten van de kleine beertjes. Om half 1 kwamen we aan bij de oudste vuurtoren van Australiës vaste land die nog steeds staat, gebouwd in 1848. Hier hebben we teven een echte Australiëse lunch op namelijk een bbq. Na het eten hadden we de tijd om de vuurtoren te beklimmen waar een oude vuurtoren wachter ons op ving. Zijn wijze woorden waren: watch out Its a little bit windy outside. Ik wil niet weten wat hard waaien is want je kon echt tegen de wind in gaan hangen sommige durfde niet eens een rondje te lopen boven om de toren heen! Na wat mooie foto's zijn we weer naar de bus gegaan om terug te gaan naar de great ocean road verder richting het westen. Na een uurtje te hebben gereden kwamen we op een parkeerplaatsje aan en vertelde de chauffeur om dor het duin pad naar het strand te lopen, zo gezegd zo gedaan. Aan het einde van het duinpad stonden we ineens ongeveer geschat 40 meter boven het strand met een steile wand naar beneden. Maar wat daar in het water stond kende ik alleen maar van Google, adembenemend! De 12 apostelen echt super mooi om te zien! Na heel wat foto's zijn we om kwart over 4 ongeveer terug aangereden naar Melbourne. Een terugreis van 280 km waar we een uur of 3 op zullen reiden. Totaal hebben we 12,5 uur in xe bus gezeten maar het was het waard!

De volgende dag had ik een afspraak met Johannes Sprakel die in Melbourne woont. Toen hij jong was woonde die bij ons in de Schoolstraat maar is op zijn 17e verhuisd met heel het gezin naar Melbourne waar die nu nog woont. Na hem de laaste zomer ontmoet te hebben bij ons thuis, toen die in Nederland op vakantie was zei die nou tot misschien in Melbourne omdat me plannen toen nog niet definitief waren. Hij stelde het erg op prijs dat ik op visite kwam en hebben lekker gelucht met de familie daar en gezellig wat gedronken onder het spelletje biljart.

maandag de 19e samen met vincent die ook bij da groepje zat een soort van city tour door Melbourne gaan houden. Erg mooi en indrukwekkend om te zien al die hoge en ook heel veel mooie gebouwen!!

  • 24 Januari 2015 - 11:36

    Shirley:

    WAUW!!! Wat een avontuur en dat dan voor 1 week!!! Je kan het heel mooi verwoorden. Ik zie graag meer van deze mooie verhalen terug!! Ik ben zo trots op jou!! Mijn grote broer in de grote weide wereld!! Ik durf het je niet na te doen!! Nou lieve schat geniet er lekker van en laat nog maar veel van je horen want we zijn allemaal reuze benieuwd naar je!! Dikke kus van je kleine zus :D

  • 24 Januari 2015 - 11:42

    Ton&Lisette:

    Mooi reis verslag, goed bezig. We zijn tros op jou en geniet van alles wat je ziet. Leuk dat wij op deze manier een beetje met je mee kunnen reizen. We kijken al weer uit naar het volgende verslag. Ton&Lisette

  • 24 Januari 2015 - 13:11

    Nanette Hagens:

    Ha Jan-Willem,
    Het werkt! We kunnen jouw blog lezen en wat zijn we daar blij mee. Fijn om zo van jouw avonturen op de hoogte te blijven en mee te genieten van al het moois dat je ziet en beleeft. Kan me goed voorstellen dat even wennen is zonder de luxe van thuis, maaar het gaat je prima af! Veel plezier nog. We zullen je vanavond missen bij het etentje van oma. Enjoy! Groetjes van Nanette en ook namens de mannen hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

greatjan

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 1987

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Laat maar komen dat avontuur!!

Landen bezocht: