Het drukke Sydney en het relexe Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu Het drukke Sydney en het relexe Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu

Het drukke Sydney en het relexe Bondi Beach

Door: Jan Willem Richt

Blijf op de hoogte en volg greatjan

02 Februari 2015 | Australië, Sydney

Na dinsdag aangekomen te zijn in Sydney heb ik me spullen neergegooid en ben ik naar het opera house en de harborbridge gelopen omdat ik dat echt graag wilde zien, en wat was dat fantastisch om in het echt te zien!!! Na 3 new yorkers blij te hebben gemaakt met een aantal foto's van ze ben ik na zelf ook natuurlijk een aantal foto's gemaakt te hebben terug gelopen naar het hotel. Om na wat eten gemaakt te hebben lekker op bed te gaan liggen omdat een nachtje in zon bus voor 12 uur van Melbourne naar Sydney best vermoeiend is ookal had ik redelijk geslapen! Na de volgende dag een beetje de rest van de stad verkend te hebben en nog het een en ander geregeld te hebben om hier te gaan werken was ik toch stiekem wel blij dat we de volgende dag met het hele hostel gingen bbq aan het strand van bronte beach. Na ongeveer 25 min in een party bus gezeten te hebben was het heerlijk om daar in het park met uitzicht over zee onze worstjes met brood op te eten!(allemaal geregeld door het hostel Xbase incl al het eten) Nadat iedereen klaar was gingen we naar het o zo bekende bondi beach wat op ongeveer 20 min lopen is richting het noorden. Het was warm, heel warm!! Maar wat was het mooi dat wandel pad!! 

Na me eerste duik weer op GoPro te hebben gezet ging ik na een tijdje het water in voor me 2e duik. Ik stond tot me knien in het water toen ik iemand hoorde roepen: SHARK!! Zoveel paniek had ik nog nooit in een split second gezien! Maar het bleek loos alarm! Het was een dolfijn die in de golven mee naar de kust kwam gesprongen!! Prachtig om te zien maar ik baalde ook dat ik me GoPro niet bij had!! Na een middag daar geweest te zijn wist ik wel waar ik me volgende hostel ging boeken! In bondi beach! De laatste dag (23-01) in het centrum ben ik zelf naar het opera house gegaan om het als echte toerist van binnen te bekijken met een tour wat erg mooi was maar ook wel redelijk saai.. Was blij toen het uur afgelopen was! Na terug te zijn gekomen in het hotel ben ik samen met 2 Engelse gasten naar manly beach gegaan met een boot vanuit de haven. Ongelooflijk dat je gewoon in een wereldstad bent en midden op het strand kan liggen met het gevoel alsof je ergens op een uitgestorven plek bent! Na daar ook heerlijk vis en cappacio gegeten als avond eten hebben we aan de pier bij de boot nog een pilsje gepakt waar we op de boot hebben staan wachten. Na wat mooie nachtelijke foto's van het opera house en de bridge snel naar het hostel gegaan om alles in te pakken en vroeg te gaan slapen! Na de volgende ochtend uitgecheckt te hebben moest ik naar school een dagje om me white card te halen om hier op de bouw te mogen werken! En het was echt heerlijk weer

  • 02 Februari 2015 - 20:22

    Ton&Lisette:

    Nou dat is echt een super leuk verslag. We hebben natuurlijk al veel gehoord via skype, maar we lezen hier weer andere leuke dingen. Wat ik nog wel mis zijn de foto's!! Veel plezier en succes en Liefs van ons -xxx-

  • 09 Februari 2015 - 21:49

    Jouw "tante" Fien :

    Ik heb ff gegoogled op Bondi Beach en ja ik snap dat je daar wel in een hostel wilt. Wat mooi man. Realiseer jij je in wat voor een bevoorrechte positie jij je bevindt?? Kijk zo'n plaatje op Google is natuurlijk leuk om een indruk te krijgen maar om dat met eigen ogen te zien en daar rond te mogen huppelen is toch ff wat anders. Maar lieverd... Ik gun het je zo van harte.
    Wat een ervaringen. Hebben gisteren bij oma Ton en Lisette gesproken en die vertelde dat je inmiddels al aan het werk bent in de bouw. Ook nog een sollicitatie op een "sales" functie gedaan maar dat is t toch niet geworden. Fijn ook om te horen dat je daar je draai aan het vinden bent. Ach, alle begin is moeilijk moet je maar denken. Ik hoop dat je weer snel een klein reisverslagje schrijft. Kei leuk om te lezen. Ook graag foto's d'r bij !! Pas goed op jezelf.
    Dikke zoen Fien (en Erik natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

greatjan

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 1989

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Laat maar komen dat avontuur!!

Landen bezocht: