Een eigen plekje op beroemde Bondi Beach - Reisverslag uit Bondi, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu Een eigen plekje op beroemde Bondi Beach - Reisverslag uit Bondi, Australië van greatjan trip - WaarBenJij.nu

Een eigen plekje op beroemde Bondi Beach

Door: Jan Willem Richt

Blijf op de hoogte en volg greatjan

10 Maart 2015 | Australië, Bondi

Sorry lieve familie en vrienden dat het verslag zolang op zich heeft laten wachten maar hier is der weer 1!

Na heel de dag op school gezeten te hebben ben ik als een gek naar me nieuwe hostel (Bondi Shores) gegaan op een paar minuten lopen van bondi beach! Ik had in betere hostels gezeten maar voor een paar dagen was het prima! Aangekomen in me 10 persoons kamer zaten er een Amerikaans stel een engels meisje en een duitse gast. Hele leuke mensen! Ondanks dat ik best lam was van heel de dag met dat weer op school gezeten te hebben ben ik snel een duik gaan nemen waarna ik me weer herboren voelde! Weer in de kamer vroeg het amerikaanse stel mij en het engelse meisje mee naar een rooftop party in de straat! Echt wat was dat prachtig! Ik denk dat er een man of 30 was pilsje derbij goeie muziek en een uitzicht over heel bondi beach! Het was alleen jammer dat het na een tijdje ging regenen waardoor we het bij iemand thuis op het balkon met hetzelfde uitzicht hebben voor gezet!

Na heel wat naar werk gezocht te hebben en in het ergste geval 2 uur heen en 2 uur terug te hebben gereisd om je in te schrijven bij een uitzendbureau hadden we nog geen succes! Toevallig had ik van een vriend een adres gehad van een uitzendbureau op bondi junction wat een uitzendbureau is op logistiek gebied waar ik me natuurlijk ook ben gaan inschrijven!

Gelukkig was er na al dat zoeken voor een  baan ook een relex dag! Autralian day!! Voor degene die het niet weten het is een soort van koningsdag net zoals in nederland! Ik had om een uur of 1 afgesproken met oude hostel maatjes uit melbourne die ik daar had leren kennen. Na wat gedronken te hebben bij darling harbour kreeg ricardo een duitse jongen een telfoontje dat die kon komen kijken naar een 2 persoons kamer midden in het centrum op 33 hoog in een flat! Hij vroeg of als het iets was ik daar met hem wilde woonen maar naardat we er waren wezen kijken was ik snel genezen, dat was niet waarvoor ik hier heen ben gekomen ik wil het strand!! Na een goeie avond stappen in westside bar was het tijd om terug te gaan naar het hostel (zoon 40 min met de bus) toevallig of niet maar me kamergenooten kwamen ook allemaal tegelijk binnen waardoor we besloten nog gezellig een klein drankje te doen in de kamer! Na met een kater wakker te zijn geworden werd het tijd om ook voor een appartementje te gaan kijken hier omdat ik wel besloten had hier een tijdje te blijven in bondi beach en met succes!! Na een paar belletjes had ik een afspraak staan om 18.00 om voor een kamertje te gaan kijken in 19-23 O'Brien street en na het kijken heb ik meteen ja gezegd! Voor 140 dollar per week en op 3 min lopen van het strand vond ik het een goeie deal! Gelukkig kon ik de volgende dag (29-01)er meteen in want ik moest ook uitchecken in het hostel!

Eindelijk een eigen plekje was het geval! Heerlijk! Na al me flatmates gezien te hebben (Vincente en Leo uit spanje, Francisca uit Italië, Sarah uit Canada en Michael uit Australië) was het al wel snel duidelijk dat het een relex plekje was! Na alles geïnstalleerd te hebben en me kleren in een normale kast gedaan te hebben kreeg ik van Sarah de tip om in de biep naar werk te gaan zoeken wat ik de volgende dag ook meteen gedaan heb! Eigelijk zonder succes in de biep maar het toeval wilde dat ik de biep uit liep en gebeld werd door het uitzendbureau in logistiek dat ik de volgende dag kon beginnen bij een groothandel in tandartsproducten genaamd Herni Schein, ik had geen idee wat het precies inhield met werk en salaris maar heb meteen ja gezegd! Zo gezegd zo gedaan en de volgende dag ging kwart voor 6 de wekker om hier me eerste dag te gaan werken. Aangekomen daar kreeg ik een karretje met bakken en kon ik orders gaan lopen niet het beste werk maar voor het uurloon wat ik nog na gevraagd had van 22.50 dollar en 31.50 dollar als ik overuren maakte vond ik dit wel een geschikt baantje om ff te cashen hier!

De volgende dag had ik ook nog een sollicitatie gesprek voor een sales functie maar daar had ik geen saris garantie en werktijden die je hier niet wilt hebben dus daar heb ik nee tegen gezegd! Eigelijk heb ik vanaf dat ik werk weer een beetje ritme dus ook niet echt tijd voor speciale leuke dingen behalve dan: als ik thuis kom elke dag even een duik ga nemen(weer of geen weer) en in het weekend lekker na het strand ga en opstap ga!

Met surven gaat het ook wat minder want heb door het surven weer last van me schouder waar ik gruwelijk erg van baal want wilde het eigelijk wel leren hier maar ben bang dat dat er niet meer in zit..

Op me verjaardag hadden me huisgenoten toen ik thuis kwam van werk een kaart met een shirt als cadeau voor me klaar liggen waarna we lekker zijn uit wezen eten aan de boulevard van bondi beach bij het tentje bavarian! En als toetje kreeg ik thuis een zelfgemaakte slagroomtaart die overheerlijk was!!

Verder gaat alles hier helemaal goed! Meer verhalen komen weer als ik verder reis!!

Groeten vanuit Bondi Beach xx  

Excuses dat er geen fotos bij zitten dat lukt niet met me telfoon! Maar die zien jullie in nederland wel!

  • 10 Maart 2015 - 16:28

    Zusje!!!:

    Wauw broertje!! Wat een mooi verhaal is dat weer! En dan maar zeggen dat je dat niet kan....
    Ik heb je natuurlijk via Whatsapp en Skype gesproken maar vind dit ook heel mooi om te lezen!
    Misschien kan je daar wel dichter worden of schrijver :P Nee maar even zonder gein, je hebt het dan uit eindelijk gelukkig allemaal wel getroffen na heel hard te hebben gezocht! Ik ben heel trots op hoe ver je het allemaal schopt! Echt een super goed mooi voorbeeld voor je kleine zusje.. Ik moet zeggen dat ik je wel heel erg mis!! En niet alleen ik mis je.. Maar geniet er nog maar lekker van en ik weet zeker dat je nog meer mooie verhalen zal schrijven voor ons, van de mooie reis die je maakt! Ik hou heel veel van je! Je bent een Kanjer! Dikke kus van je Zus!!! <3

  • 10 Maart 2015 - 16:36

    Nanette:

    He Jan-Willem,

    Heerlijk om jouw verhalen te lezen. Wat een andere wereld. Lijkt me super om zo bij zee te wonen en allerlei nieuwe mensen te ontmoeten. Dat doe je erg goed! Hier gaat alles goed. Heerlijke carnaval gehad en de lente is nu begonnen. Hele fijne tijd nog! Liefs Van ons allemaal! Nanette

  • 10 Maart 2015 - 22:47

    Lisette&Ton:

    Idd, een heel leuk verhaal en maar roepen dat is niets voor mij. Maar je ziet wel, het is gewoon leuk. En zeker als je straks terug bent en je leest het zelf nog eens na. Wij wensen jou een super fijne tijd toe en leven met je mee en genieten van je verhalen. Met een lieve knufkus van ons van ons xxx

  • 16 Maart 2015 - 23:18

    Josephine:

    Hè JW. Wat een avontuur. Ik merk aan de manier waarop je schrijft dat je je draai nu wel een beetje gevonden hebt. Klinkt goed.. Fijn dat je nu (door het werk) ook een beetje regelmaat hebt in je leven. Zo leer je het Australische leven nog beter kennen toch? En in het weekend lekker chillen: Lekker naar het strand, gezellig stappen... Helemaal goed. Leuk dat je daar al zoveel mensen kent, is toch net ff gezelliger war!!
    Ja, we hebben wel lang moeten wachten op een nieuw verslag maar je kunt t goed maken door snel weer je ervaringen met obscure delen;)
    Mooie foto's. Je ziet er goed uit.
    Geniet en zorg goed voor jezelf.
    Dikke zoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

greatjan

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 1986

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Laat maar komen dat avontuur!!

Landen bezocht: